zapach wakacji

Dzisiaj rano robiąc śniadanie pokroiłam ogórka kiszonego (kisił mój Tato – najlepsze na świecie!) i poczułam ten niesamowity zapach… zapach wakacji! Kiedy byłam mała, przed każdym wyjazdem wakacyjną porą – nad jezioro czy nad morze – Tato robił sałatkę z ogórków kiszonych, pomidorów i cebuli. I pachniało dokładnie tak jak dzisiaj w mojej kuchni! Ach… jakby jeszcze pokazali w telewizji serial „Błękitne lato” (powtarzany chyba ze cztery lata z rzędu, gdy miałam gdzieś 11-14 lat) to bym chyba padła zaszokowana na maksa, hihi.

Mimo pięknego zapachu w kuchni, nie szykuje nam się w te wakacje wyjazd ani nad jezioro, ani nad morze, ale… planuję spędzić całkiem przyjemne wakacje w mieście. Moim mieście 🙂 a co się dzieje w wakacje w Zielonej Górze? Mamy „Lato Muz Wszelkich”. Siadłam do programu (do wglądu tutaj: http://www.zok.com.pl/zok/strona/325,2013.html) i wybrałam kilka rzeczy kierując się dwoma kategoriami: 1) co może się spodobać moim Dzieciom oraz 2) co lubię ja (tak subiektywnie, a co!). Oto co znalazłam:

1) co piątek o 11.oo w Amfiteatrze są przedstawienia dla dzieci, występują różne teatry:26.07 – „Historyjka o królu Barnabie”
2.08 – „Urodziny”
9.08 – „Bardzo dziwna bajka”
16.08 – „Czy owady mają wady?”
23.08 – „Koziołek Matołek”
30.08 – „Wielka tajemnica”
Z lat poprzednich wiem, że to ciekawe i „interaktywne” przedstawienia bardzo lubiane przez dzieci!

2) Orkiestrada – różne orkiestry z Zielonej Góry i okolic zaprezentują się przy ratuszu – mnie zaciekawiły dwie, które wystąpią 11 i 25 sierpnia o 18.00.

3) Buskerbus Festiwal – teatry uliczne, zawsze wielu wykonawców w różnych częściach Deptaku. O 12.00 specjalne występy dla dzieci, od 14.00 do 20.00 już dla szersej publiki 🙂

4) Lato Muz Wszelkich obfituje też w wiele koncertów. Ja wybrałam dwa:1.08 – o godz. 19.00 na scenie przy Ratuszu – Stonehenge – zespół grający muzykę irlandzką
22.08 – o godz. 19.00 na scenie przy Ratuszu – NADIJA – zespół grający muzykę ukraińską i łemkowską.

To taki przegląd kulturalnej strony wakacji w Zielonej Górze z mojego punktu widzenia… każdemu polecam program, by samodzielnie sobie coś wybrać 🙂

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

