czym skorupka za młodu nasiąknie…

IMG_8833 - Copy… tym na starość trąci! Takie o to mamy mądre przysłowie, z którym się mocno zgadzam, ale w nie do końca „trendy” sposób. Dlaczego?

Otóż nie podoba mi się bardzo modne obecnie zwalanie naszych niepowodzeń na nasze dzieciństwo, rodziców, rodzeństwo, nauczycieli… i kto tam się jeszcze trafił. Nie wątpię, że wszystkie te osoby mają na nas wpływ, czasem bardzo negatywny, ale dokonując wyborów mają trzydzieści plus lat nie możemy ciągle oddalać od siebie odpowiedzialności za własne czyny. To po prostu nie wypada.

Za to bardzo chętnie skupiam się na pozytywnym wpływie starszego pokolenia na młodsze. Jest wiele fantastycznych rzeczy, które zawdzięczam moim Rodzicom – wiarę w Boga, wiarę w swoje możliwości, wytrwałość, optymizm, wrażliwość na potrzeby innych – to tylko kilka z nich. Nie od razu je dostrzegałam, czasem potrzebowałam czasu by pewne rzeczy docenić, a teraz – jestem po prostu wdzięczna.
Gdy patrzę na swoje Dzieci i myślę o Ich wychowaniu, wprowadzeniu w życie, mam nadzieję, że popełnię jak najmniej błędów i przekażę Im swoje wartości.

Wydaje się, że „wartości” to takie staromodne słowo. „Kasa” i „kariera” są tak często dużo ważniejsze. A ja te trzy Skorupki pod moimi skrzydłami chciałabym nasączyć właśnie wartościami – tym, czego uczy nas Biblia, bo Bóg jest dla mnie na pierwszym miejscu. I pewnie z zewnątrz nie jeden pomyśli, że ograniczam swoje Dzieci, że nie pozwalam Im samodzielnie dokonywać wyborów, że jestem zaściankowa albo „moher”…

Cóż, nazywajcie mnie jak chcecie, ja jestem przeciwna odejściu od Boga, nauczaniu dzieci jak się onanizować i dawaniu im wolnej ręki w paleniu marihuany…

…tak… dziś tak poważnie spojrzałam na swoją mamuśkowatość…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

