imiona

Przeczytałam niedawno w „Twoim Dziecku” (które bardzo, bardzo lubię czytać) IMG_2857arykuł  o tym, jak ważny jest wybór imion dla naszych pociech – żeby nie brzmiały śmiesznie czy dziwnie w zestawieniu z nazwiskiem, żeby miały fajne zdrobnienia i nie były zbyt popularne… (no, to ostatnie moim Dzieciom nie grozi w Polsce 😉 ). Ten artykuł przykuł moją uwagę, bo imiona są w naszym domu bardzo ważne. Dlaczego?

Otóż każde imię ma swoje znaczenie. I nie chodzi mi o „Monika to osoba o zdolnościach humanistycznych, która często zostaje nauczycielem”. Chodzi mi o źródłosłów imion, ich pochodzenie i znaczenie w języku oryginalnym.
Pierwszy raz zwróciłam uwagę na znaczenie imion czytając po raz pierwszy w całości tę niesamowitą Księgę (wreszcie! w wieku dwudziestu kilku lat…). Ale wtedy jakoś nic nie zaświtało… IMG_2839
Dopiero mój Mąż mi uzmysłowił, że każde imię w Biblii niesie ze swym znaczeniem przeznaczenie danej osoby. I wtedy już wiedziałam, że co jak co, ale imiona mają być błogosławieństwem dla moich Dzieci!

Z nigeryjskimi imionami poszło łatwo, bo każde niesie swoje znaczenie bezpośrednio, a ja tylko sprawdzałam, czy Polak jest w stanie je wymówić, no i czy nie zdrabniają się w jakiś śmieszny dla Polaka sposób. Polskie było trudniej wybrać… po pierwsze, bo dwunastu latach nauczania, większość imion kojarzy mi się z uczniami… po drugie, trochę trudniej było odkryć ich znaczenie. Rezultat?

Oluwakemi – Bóg mnie błogosławi, Hanna – łaska Boża
Ifeoluwa – Boża miłość, Jan – łaska Boża
Oluwafemi – Bóg mnie kocha, Dawid – umiłowany przez Boga

Czyż to nie piękne błogosławieństwa? Niech kwitną i rozwijają się w Ich życiu!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

