muzyka

Pewnie się będziecie ze mnie śmiać, ale muzykę zaczęłam doceniać dopiero w ósmej klasie podstawówki (tak, kiedyś było ich osiem 😀 i zero gimnazjum 😉 ), kiedy… podłączyli nam kablówkę i… odkryłam MTV. Kablówka sama w sobie była cudem, bo dotychczas był program pierwszy i drugi i… tyle. Kablówka miała ich kilkanaście, i było to zachwycające! No i miała MTV. Nie MTV jak obecnie, z nastolatkami w ciąży, matkami wybierającymi chłopaków dla swoich córek (?!?!) czy dziesięcioma randkami jednego dnia, by wybrać kogoś na randkę numer dwa. Wtedy MTV to była MUSIC television. Dzięki MTV poznałam różne rodzaje muzyki, zakochałam się w Chumbawamba i Ramstein (proszę się nie podniecać, to drugie mi przyszło – muzycznie jestem tak nudna jak się wszystkim wydaje!!!). Słuchałam MTV gadając z Przyjaciółmi i rozwiązując zadania z matmy (klasa mat-info, wybaczcie 😉 ), i przyswajałam.

Na studiach kontakt z MTV się urwał (tak… nawet komórki nie miałam, a co dopiero tv czy laptop z netem…), i wtedy moją edukację muzyczną wzięła na siebie radiowa „Trójka”. To były te zamierchłe czasy, gdy świetną listę przebow uprawiał w niej Marek Niedźwiedzki, a wieczorami – chyba trzy razy w tygodniu, były dwugodzinne programy jazzowe. Och, Joshua Redman i Jarosław Śmietana to moje wielkie fascynacje tego okresu (i nadal bardzo ich lubię!).
Będąc studentką anglistyki zakochałam się- ma się rozumieć w muzyce celtyckiej. Pół wydziału chodziło na koncerty 🙂

Ach, wspomnienia! Naszły mnie dzisiaj, gdy zmienialam struny w gitarze Ifka, bo przecież też kiedyś na gitarze grałam (nie słyszeliście? nie macie czego żałować, hihihi!). Zastanawiam się, czego będą kiedyś słuchać moje Dzieci… obecnie mają pełen mix: Andrea Bocelli, Barry White, afrykańska muza taneczna, TGD, pieśni skautowskie, uwielbienie angielskie… a do tego klasyka w szkole muzycznej! I do tego Tatuś podśpiewujący przy różnych okazjach…
Fascynujące jest, że możemy zapodać Im tyle rzeczy… a potem i tak pewnie Oni nas zaskoczą 😀

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

