tydzień bliskości z bliska :)

IMG_3414O Klubie Mam w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Zielonej Górze usłyszałam od przemiłej Pani Bibliotekarki, która mnie „przyłapała” z całą Trójkąi zaprosiła do polubienia na fb, by mogłam śledzić co się tam dzieje (https://www.facebook.com/KlubMamWZielonejGorze), i żebym zwróciła uwagę na Tydzień Bliskości. Dwa razy nie trzeba mi było tego powtarzać! I – oto nadszedł! Przejrzałam radośnie program (ach, niestety, na malowanie brzuszków już się nie załapałam!) i – nadszedł poniedziałek, 7.10.2013r.

10.30 – noszenie dzieci w chustach i nosidełkach miękkich prowadzone przez Panie Sylwię Misiak i Kasię Windak. Ale się działo! Byłam pod wrażeniem jak prosto Panie nam wszystko pokazały i jak mądrze o chustowaniu mówiły. Jako świeżynka w chustowaniu chłonęłam całym ciałem 😀 Na dodatek, w swojej IMG_3418niezmierzonej cierpliwości, Panie Sylwia i Kasia pozwoliły każdej chętnej mamie (i jednemu tacie) zawiązać na sobie taką chustę! I nawet nie przeszkadzała Im wszechobecna telewizja 😀
/Dzisiaj miałam pójść na zajęcia chustowania dzieci powyżej 6 miesiąca, ale mi się nie udało… (zajęcia były dzisiaj o 18… dzień nam się tak zapętlił, że o 18 dopiero do domu po szkole dotarliśmy, szkoda…)/

11.30 – Karmienie małych i dużych – od mleka matki do BLW (Bobas Lubi Wybór). Znowu Panie Kasia i Sylwia, a temat dla mnie zupełnie nowy. Ciekawie było posłuchać o odejściu od karmienia dzieci papkami wszelkiego rodzaju. Panie proponowały karmienie mlekiem do 6 miesiąca, a następnie – gdy maluszek już siedzi – wprowadzanie całych warzyw, owoców czy mięska, oczywiście w formie odpowiedniej do złapania i pogryzienia przez takie małe dziecko.IMG_3419 Jako że mój Femik jest teraz na granicy wprowadzania pierwszych posiłków (w papkach)  z zaciekawieniem słuchałam o tej idei. I muszę powiedzieć – ciągnie mnie, by trochę więcej na ten temat poczytać i porozmawiać z naszym zaprzyjaźnionym Pediatrą (jak to przeczyta będzie się przede mną chował…no ale… znam Jego e-mail, hihi).
Wyszłam z tych poniedziałkowych zajęć z głową pełną wrażeń. I z radochą, że następnego dnia jest… wtorek, 8.10.2013 i…

11.00 – spotkanie z fizjoterapeutką Michaliną Pokorską o tym jak wspierać rozwój dziecka przez pielęgnację i zabawę. Po kolei razem śledziliśmy kolejne etapy rozwoju dziecka, a Pani Michalina ciekawie opisywała na co zwracać uwagę, jak dziecko wspierać w tym rozwoju i jak mu nie zaszkodzić. Czułam jak moje szare komórki pędzą w zawrotnym tempie – tyle ciekawych rzeczy w godzinę – oby zapamiętać jak najwięcej! Otworzyły mi się oczy na nowe formy zabawy z Femkiem i nie mogłam już się doczekać powrotu do domu, żeby co nieco wypróbować, ale wcześniej…

12.00 – ręce pełne czułości czyli kilka słów o masowaniu niemowląt i dzieci – spotkanie otwarte i pokaz masażu poporowadzone przez Panią Julitę Hypki.IMG_3440 Dawno, dawno temu (hehe) masowałam Kemi i Ifka, i fajnie było sobie przypomnieć jak to się robi i … jak Oni to lubili! Bliskości z Maluszkiem nigdy dosyć, a masaż to naprawdę mega relaks i dla mamy i dla dziecka – muszę koniecznie wrócić do tych chwil mamusiowo-dzidziusiowej intymności 😀

I tak się skończyły dla mnie wyjątkowe spotkania w Tygodniu Bliskości (bo dziś nie dałam rady) i – cieszę się bardzo, że miałam możliwość w nich uczestniczyć! Wielkie dzięki w strone Organizatorów i wszystkich Instruktorek. Mam nadzieję, że będzie jeszcze nie jedna okazja, by znowu się spotkać, bo Klub Mam polubiłam… nie tylko na fb 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „tydzień bliskości z bliska :)

  1. Agnieszka Barańska pisze:

    My byliśmy na „Śpiewam, tańczę, baraszkuję” W. Sherborn właśnie przed tym wczorajszym chustowaniem. Było świetnie:)

Skomentuj

