w cieniu

IMG_3591Są takie momenty, kiedy mama może już tylko kibicować… Zrozumiałam to wyraźnie, gdy patrzyłam jak Ifek gra na gitarze na swoim wczorajszym popisie  🙂 Wypadł świetnie (jak na mamy oko, bo ocena nauczycielki dopiero w poniedziałek) i duma mnie rozpiera! Ach, jak fajnie patrzeć jak Syn się rozwija i udoskonala!

Kemi i Ife chodzą obecnie do drugiej klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia. Słuch muzyczny odziedziczyli po Tacie i Dziadkach (mnie, pech chciał, ominął, jak i inne zdolności artystyczne). Szkołę muzyczną wymyśliła Kemi widząc jakiś plakat w przedszkolu i męczyła nas rok zanim się zgodziliśmy. Ife załapał się na zasadzie naśladowania starszej Siostry. Oboje przeszli przesłuchania i… zaczęło się (nadal się zastanawiam, czy gdybym wiedziała co mnie czeka, zgodziłabym się). Pracy jest sporo. Trzeba potaksówkować, trzeba być na zajęciach nauki gry (każde Dziecko 2 razy w tygodniu po 30 minut), trzeba odrobić zadania domowe z teorii… no a do tego trzeba ćwiczyć w domu (z każdym dzieckiem co najmniej pół godziny dziennie co dnia!). Tak… dzieje się… a najgorsze w tym wszystkim, że … wychodzą moje IMG_3597ograniczenia… nie słyszę rozstrojonego instrumentu (Ifek stroi gitarę ze słuchu, ja dziękuję Bogu za metrotuner), nie umiem przeczytać nut (umiałam w tej kwestii nadążyć za Dziećmi zaledwie przez pierwszy miesiąc nauki…no, może dwa), no i czasem wymiękam jak ćwiczymy coś po raz sto pięćdziesiąty siódmy… (tak, szkoła muzyczna zdaje się ćwiczyć cierpliwość rodzica). Do tego wszystkiego, muzyka nigdy nie była pasją mojego życia… I to wszystko sprawia, że daleko mi do ideału rodzica dziecka wspierającego młodego muzyka. I, tak, chyba czasem zamiast skrytykować i poprawićza dużo się zachwycam. Ale czy może być inaczej skoro moje Dzieci robią coś, czego ja zupełnie, ale to zupełnie nie potrafię?

Jestem wdzięczna Państwu Kowalik, którzy prowadzą moje Dzieci – to dzięki Ich cierpliwości do naszej trójki krok po kroku jest coraz lepiej. W kwestii muzyki ja zawsze będę w cieniu moich Dzieci. To takie fajne miejsce 😀

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

