Mama Lubi Wybór

IMG_5345/I proszę nie mylić z metodą BLW (Bobas Lubi Wybór), choć tytuł nią zainspirowany ;)/

Tak to jest w obecnych czasach, że zamiast uczyć się głównie od pokoleń starszych, my sięgamy po przeróżne źródła informacji i to w różnych dziedzinach. Z macierzyństwem włącznie. Czytam sobie to tu, to tam, czasem odwiedzę Klub Mam w Zielonej Górze na różnych spotkaniach ze specjalistami… i co się okazuje?Najlepsza mama, to tak, która jest eko i działa zgodnie ze swoim instynktem pod warunkiem, że ten instynkt każe jej nosić dziecko tylko w chuście (do 2 roku życia co najmniej), karmić dziecko piersią do co najmniej 4 roku życia, a oprócz tego nie dawać dziecku żadnych papek, tylko ładnie pokrojone w słupki rzeczy, używać pieluch wielorazowych (a jeszcze lepiej niech dziecko bez pieluch chodzi, a mama może łapać siku i kupe do pojemniczka), nie szczepić go (bo szczepienia to zmowa przeciwko naszym dzieciom i nam), a potem uczyć je w domu (bo przecież zrobię to lepiej niż specjalnie wykształceni ludzie). Do tego dobrze by było, gdybym w ramach bliskości spała z Femkiem niemal do jego okresu dojrzewania (tak, tak, przesadzam), no i najlepiej, żeby kuchnia (eko) była moim życiem.

Femisia nosiłam w chuście tak długo jak obojgu nam to sprawiało przyjemność (już nie), karmię i butlą i z piersi, i pierś pewnie wyjdzie z użycia na roczek, i Femi i ja uwielbiamy owoce ze słoiczka (On ze wzgledu na smak, ja ze względu na wygodę, gdy tak pędzimy między szkołami), używam pampersów no i nie uczę w domu. Femiś śpi ze mną tylko jak choruje lub ja padam na twarz, a kuchnia… cóż, nie jest moim życiem. Przechlapane.

Pocieszam się myślą, że chleb piekę (aczkolwiek ostatnio zapomniałam dodać soli i jest… cóż… interesujący!), czasem dam Femciowi jabłko w kawałku (zachwycony gryzł je dzisiaj trzema zębami), a do Maca Go jeszcze nie wzięłam. Mój instynkt mi podpowiada, że ta mama lubi mieć wybór – taki typ – trochę wziąć z tego, trochę z tamtego, ale nie wrzucać się w trendy i prądy. Cóż, ja się chyba nie lubię ograniczać 😉 I jakoś tak wierzę, że gdy ja jestem szczęśliwa i dbam o swoje Stadko, to i moje Stadko jest szczęśliwe. Prosty wybór, co?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

