vivagitarra!

vivagitarra2Czy już wspominałam, że słoń nadepnął mi w dzieciństwie na ucho? 😉 Długi czas ta świadomość mnie mocno ograniczała, zwłaszcza że gamę (tak, tak, te osiem kolejnych dźwięków) nauczyłam się śpiewać gdzieś w czwartej klasie podstawówki, bo… wcześniej po prostu nie szło! A jednak jakimś cudem nauczyłam się cieszyć muzyką – doceniać dźwięki wokół mnie, chodzić na koncerty (to głównie w czasie studiów, zwłaszcza te jazzowe i muzyki celtyckiej), a nawet nauczyłam się grać na gitarze (w wyniku cudu i niebywałej cierpliwości moich Rodziców, którzy dzielnie znosili moje ćwiczenia…). Teraz, gdy Kemi i Ife chodzą do szkoły muzycznej, mój świat dźwięków (i pojęć muzycznych) znacznie się powiększa 🙂 Wczoraj zaś…

… jak co roku mniej więcej o tej porze (od dziesięciu lat, a w naszej świadomości po raz drugi) w Zielonej Górze odbył się koncert inauguracyjny Międzynarodowego Festiwalu Gitarowego, tym razem – dziesiątego. W zeszłym roku Lanre poszedł z Ifkiem na koncert, w tym roku – ja. I… wow! Warto było! Cały koncert porywał (no, może poza częścią oficjalnych podziękowań), ale druga część… Najpierw powalił mnie na kolana Michael Leontchik grający na cymbałach! Ludzie, ja nie nadążałam patrzeć za jego rękami, a jak On nimi ruszał wyjaśnić nie potrafię! A potem… odbyła się [prapre,iera światowa „Konceru-Portret podwójny” Marka Pasiecznego, zamówionego i dedykowanego miastu Zielona Góra i Lubuskiemu Towarzystwu Gitarowemu. Jak dla mnie…. SZAŁ! Pierwszy raz byłam świadkiem wykonania utworu PO RAZ PIERWSZY! I to jakiego utowru! Orkiestra Filharmonii Zielonogórskiej naprawdę w dużym składzie, na gitarach Marek Pasieczny i Michał Stanikowski. To tempo! Utwór tak porywający, że wcale nie dziwne, że biliśmy brawo na stojąco… inaczej się nie dało! Zaś Pani Wioletta Haręźlak, Wiceprezydent Zielonej Góry, wyznała Panu Markowi Pasiecznemu miłość… i jest usprawiedliwiona. To było piękne!!! Ta muzyka mnie otuliła, zachwyciła, i… chcę jeszcze!!!

…a że była grana po 21… Ifek ją przespał 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

