Dyscyplina

1Przyznaję bez bicia, dyscyplina to ciężki temat. Zasady wydają się jasne, droga prosta, a jednak gdy te błagalne oczy patrzą w moje… zaczynam się zastanawiać, czy miałam rację…
Czy zawsze pozostaję nieugiętą mądrze dyscyplinującą mamą? Chciałabym! Niestety, zdarza mi się złamać i zmienić zdanie. Co gorsza, zdarza mi się 2zdyscyplinować moje Dzieci w złości, gdy już mnie doprowadzą do granić moich wytrzymałości 😦

W Księdze Przypowieści Salomona, rozdział 3, werset 12 czytamy: „Kogo bowiem Pan miłuje, tego smaga, jak ojciec swojego ukochanego syna.” I choć czasem trudno mi to samej ogarnąć – tylko jeśli nie kocham swoich dzieci, będę je wychowywać „bezstresowo”, nie wyznaczając Im jasnych granic i konsekwencji tych granic – bo wtedy pozwolę na totalny „miszmasz” w ich życiu.

Dyscyplina nie jest karą za zachowanie niezgodne z naszymi oczekiwaniami. Dyscyplina – tak jak ja ją widzę i rozumiem, to wyznaczenie pewnego standardu życia, jasnych zasad oraz 3konsekwencji postępowania zgodnie i niezgodnie z nimi. Te zasady uczą moje Dzieci odpowiedzialności za swoje zachowanie, ale także odpowiedzialności za naszą rodzinę, nasz dom i członków tej rodziny. I – nie da się ukryć – nie jest to krótki proces. Zaczyna się od pierwszych miesięcy życia – regulujemy Femkowi czas zabawy i snu, zakazujemy pewnych rzeczy i uczymy zabaw z nami i Rodzeństwem. Krok po kroku, miesiąc po miesiącu przybywa nowych zadań, które Femka rozwijają, nowych zakazów, gdy Femiś rozszerza swoje wpływy i nowych przywilejów, gdyż wolno Mu coraz więcej. I tak to trwa…

Dyscyplinując swoje Dzieci, i ja się uczę. I to też jest dłuuugi proces. Ale się nie poddaję, gdy popełniam błędy, wstaję i walczę, by być dobrą, kochającą i dyscyplinującą mamą dla mojej Trójeczki 😀

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

