tolerancja

i poprawność polityczna. Pojęcia, które z roku na roku nabierają siły i rozpędu. Drążą nasze życie zawodowe, towarzyskie i polityczne. Wpędzają ludzi w poczucie winy, wywyższają innych. A co najważniejsze – dla tych, którzy je bezwględnie używają – idealnie zamykają usta wielu ludziom, którzy widzą, że coś jest nie tak, no ale nie chcą być NIETOLERANCYJNI.

„Tolerancja – poszanowanie czyichś poglądów, wierzeń, upodobań, różniących się od własnych” (wg Słownika Języka Polskiego PWN).

Nie ma tu mowy o tym, że TOLERUJĄC coś lub kogoś muszę go popierać, wierzyć w to co on, czy robić to samo. Nie oznacza to też, że nie mogę wyrazić opini niezgodnej z opinią osoby, którą toleruję – oczywiście z zachowaniem pełnej przyzwoitości, bez wulgaryzmów, rękoczynów itd. itp.
Przykład? Mój Mąż jest Murzynem. Nie wszystkim się to podoba. Niektórzy o tym mówią – jeżeli przy okazji nie obrzucają nas błotem, nie ujmują mojej inteligencji i nie rzucają się na nas – rozumiem. Ja, z drugiej strony, nie wychodzę na ulicę z transparentem, że teraz wszystcy mają wspierać małżeństwa mieszane, nie domagam się specyficznych praw ani nie walczę o przywileje.

Kiedy mówię, że jestem Chrześcijanką, wiele osób zarzuca mi nietolerancję, pro-żydowskość (tak, tu się podpisuję każdą kończyną!) i zacofanie. Przyjmuję na klatę, bo co ja mogę? Ach, no i największy zarzut: „Wiesz, mając Męża Murzyna mogłabyś być bardziej tolerancyjna.” No, jestem… ale nie w stylu XXI wieku, zdaje się 😉 Ale czy naprawdę, gdybym wierząc Boga odrzuciłą to co mówi Biblia i idąc za nurtem „tolerancji”, byłabym lepszym człowiekiem? Czy byłabym wtedy wiarygodna? Jest takie angielskiego słowo „integrity” – nie znalazłam jeszcze dobrego polskiego tłumaczenia. Oznacza ono taką pełną zgodność przekonań, myśli i czynów. Tego pragnę, jako człowiek podążający za Chrystusem. No ale One nie był i nie jest poprawny politycznie 😀

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

