Rodzina – myśli spontaniczne

DSC_0003Jest takie powiedzenie, że Rodziny się nie wybiera. No i fakt. A jednak to my decydujemy jakie relacje (i jak częste!) z Rodziną mieć będziemy.

Kiedy Lanre przeprowadził się do Polski, jedna z rzeczy, które Go zachwyciły to to, że Zachód nie wpłynął jeszcze na nasze Rodziny – że potrafimy się trzymać razem, że dziadkowie i ciotki są obecni w życiu dzieci, że wszystkim zależy. Jedenaście lat później, niestety, już nie jest tak rodzinnie… coraz więcej rodzin emigruje, zostawiając dziadków w Polsce, kontakty utrzymuje się przez Skype’a i wizyty raz na rok 😦 A nawet Ci na miejscu rozjeżdżają się i nie mają dla siebie czasu…

Muszę przyznać, że trochę mnie to przeraża. Kocham moją Rodzinę bardzo! Owszem, różnimy się mocno, nie zgadzamy w niektórych tematach, ale nawet mój Tato nauczył się akceptować, że możemy żyć po swojemu i nie powinno to zmieniać naszej rodzinnej więzi
(a na pewno nie było to dla Niego łatwe!). I gdy nie mam kontaktu z Siostrą czy Rodzicami przez dzień lub dwa, to czegoś mi brakuje… tak dobrze dzielić się życiem nie tylko z Mężem i Dziećmi! A do tego… tylko z Siostrą mówię równocześnie to samo odpowiadając na pytania Mamy… i jeszcze… kto opowie przy stole najśmieszniejsze wspomnienia z dzieciństwa? Z kim można pójść na fajny spacer? Kto pomoże w nagłym wypadku?

Rodziny się nie wybiera… fakt, ale Rodzina wcale nie ma bać wybrana, przebrana i idealna! W końcu to ciężkie sytuacje najlepiej kształtują nasz charakter, a nikt jak Rodzina przywalić nie potrafi 😉
Żałuję, że nie mam większego kontaktu z Kuzynostwem i Ich Rodzicami, nie do końca to mój wybór, ale i tak udaje mi się czasem z dwoma Kuzynkami trochę pogadać 🙂 Czy uda mi się utrzymać naszą Rodzinę blisko z Siostrą i Jej Rodziną? Czy kiedyś będziemy robić wielkie Święta z Jej i moimi wnukami? Nie wiem, ale… będę się starać. Bo ja jestem ten nostalgiczny typ, i uważam, że warto! Tym bardziej, że Szwagier fajny 😀

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

