„wzrost dziecka…

… jest wprost proporcjonalny do miłości mamy” – tak mi ostatnio powiedziała Siostra jak się zastanaIMG_9837wiałam jak to możliwe, że Femiś i Dziecko o głowę niższe noszą ten sam rozmiar ubranek (gdy porównywałam z tegoż Dzieciątka Mamą). Uśmiałam się jak tchórzofretka (czy one się w ogóle śmieją??) i stwierdziłam… że, hm… wiele jest w tym mądrości życiowej.

Co tu dużo ukrywać… przecież to właśnie moje Dzieci są te najmądrzejsze, najpiękniejsze, najlepiej się rozwijające i w ogóle nie z tej ziemi 😉

Przesadzam? No, może troszeczkę, ale… jako mama z całym przekonaniem i radością uważam swoje Dzieci za WSPANIAŁE! I jest to o tyle łatwiejsze, że staram się unikać wszelkich porównań i nie zastanawiam się, czy są IMG_9836One wspaniałe też dla innych ludzi 🙂 /Ale, ma się rozumieć, jak ktoś się chce Nimi trochę pozachwycać – zapraszam 😉 /

Czasem, gdy zaczyna Ich porównywać do siebie pod jakimś względem („Już jak byłam mała, to uwielbiałam czytać.”), Kemi skutecznie sprowadza mnie na ziemię: „Mamo, ale ja nie jestem Tobą i lubię inne rzeczy! Ty na przykład nie masz słuchu, a ja mam i lubię śpiewać i grać na skrzypcach!” Cóż… nie da się Córce odmówić racji… Dlatego zachwycam się Nimi bez względu na to, jak inni są ode mnie, jak bardzo się różnią od siebie nawzajem, i jak inni są od Kolegów i Koleżanek 🙂 A może powinnam napisać, że właśnie DLATEGO się Nimi zachwycam!

IMG_9864Zachwycanie się wcale nie wyklucza dyscypliny, obowiązków, uczenia dobrego zachowania. Nie siedzę z boku i nie wpatruję się w Nich prawiąc komplementy! Czasem usłyszą pochwałę, czasem dostaną ochrzan czy karę – bo to, że się Nimi zachwycam, nie oznacza, że Oni zawsze postępują dobrze. Mam nadzieję, że umiem zachować równowagę, gdy chodzi o ocenę Ich zachowania…

…ale… jeśli ktoś mnie zapyta o moje Dzieci… czeka go długa lista wspaniałości 🙂 Nie tylko wzrost dziecka jest wprost proporcjonalny do miłości mamy… także umiejętności, sprawność fizyczna, talenty, empatia, optymizm…

Wniosek? Fajnie być mamą co ma takie SUPER DZIECI!

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

