z notatnika nauczyciela

Rozmowy z moją klasą…

Uczeń 1: A jakim samochodem jeździ Pani Mąż?
Ja: Suzuki.
Uczeń 1: Tak! Wiedziałem! Takim małym niebieskim! Widziałem Go! I On taki duży, a samochód taki mały!
Ja: (śmieję się tak, że nie mogę wydusić z siebie słowa)

***

Uczeń 2: A czy Pani Mąż jeździ czasem autobusem?
Ja: Nie.Uczeń 2: Ale ja Go widziałem, z Synem.
Ja: To nie On. A! To Pierrot z Elijah, z Kongo.
Uczeń 3: To Pani zna wszystkich Murzynów w Zielonej Górze?
Ja:  Nie… chyba 😉

***

Uczeń 3: Czasem też w Tesco jest taki jeden Murzyn, prawda?
Ja: Tak, to Samuel.
Uczniowie (niemal chórem): Naprawdę? Skąd Pani wie?

Wnioski:
1) Zielona Góra to małe miasto.
2) Kocham swoich Uczniów.
3) Uczenie w gimnazjum to prawdziwy FUN 😉

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „z notatnika nauczyciela

  1. M. pisze:

    jak słowo „murzyn” jest odbierane przez ludzi czarnoskórych w Polsce? czy ma wydźwięk pejoratywny czy neutralny? 🙂
    Oczywiście chodzi mi o sytuacje, w których jest użyte z takim nastawieniem jak u tych dzieci – one nie mówią tego złośliwie. Po prostu zastanawia mnie czy jako osoba dorosła wypada mi używać tego słowa bez poczucia, że ktoś mógłby czuć się z mojej strony obrażany.

    pozdrawiam! 🙂

    • monikalasege pisze:

      z naszego doświadczenia wynika, że to bardzo indywidualna sprawa. mamy czarnoskórych znajomych, którzy na słowow „murzyn” oburzają się na maksa i uważają, że to szczyt rasizmu. mój Mąż zupełnie tego tak nie odbiera. dla Niego i dla mnie jest to słowo bez podtekstów rasistowskich. za to śmiać nam się chce, gdy ktoś mówi na mojego Męża „Afroamerykanin”, bo, cóż… w Ameryce był raz, z wizytą. Poprawiamy wtedy na „Afroeuropejczyk” – w ramach żartu, ma się rozumieć 🙂 Pozdrawiam!

Skomentuj

