prace ręczne

20151129_181637Jak już zapewne nie raz zaznaczałam w swoich wpisach, zajęcia artystyczne nigdy nie były moja mocną stroną, hihi. Ale, cóż, w grudniu zawsze przychodzi czas radosnej twórczości. Właściwie zaczyna się już w listopadzie, bo na 1.12 kalendarze adwntowe Dzieci musza być gotowe 🙂 W tym roku postanowiłam zrobic coś uroczego, a równocześnie w miarę prostego do przygotowania, bo od września pracuję, i mój grafik mocno sie napiął, heh. I co? Udało się! 20151130_224547
Rano pierwszego dnia grudnia Kemi i Ife znaleźli w swoich pokojach… choinki wylepione z ozdobionych kopert z numerkami 🙂 i do 24.12 otwierali jedną kopertę dziennie.20151130_223345 Znajdowali tam różne zadania, a czasem wska-
zówki, gdzie szukać drobnych niespo- dzianek! Radocha była spora – i Dzieci i moja, przyznaję bez bicia.

IMG_2762Ale to nie był koniec mojego wyartystyczniania się, hihi. Na początku grudnia w Salomonowej świeticy ogłoszono konkurs na kartkę świąteczną – Kemi i Ife namówili mnie na jej zrobienie… a oprócz tego – jak co roku – konkurs na szopkę, także w Salomonie.

Nasza kartka nie zrobiła na jury wrażenia, IMG_2761ale za to nasza szopka została wyróżniona (chyba za oryginalność, hihihi), i Kemi i Ife z radościa wybrali sobie drobiazgi w EMPiKu, do którego kartę podarunkową dostali 🙂

Myślicie, że to koniec? Nic z tego, jak szaleć to na maksa… w końcu grudzień to miesiąc świąteczny i trzeba się nastrojem świątecznym i radością wielką dzielić – tak! 20151213_202300Nie mogliśmy zrezygnować z ręcznie robionych kartek! Tym razem pozwoliłam Kemi i Ifkowi szaleć plastycznie, a ja… wypisywałam życzenia dzieląc się radością świętowania narodzin Chrystusa z Rodziną i Przyjaciółmi.

Muszę przyznać, że czasem, gdy siedziałam zakopana w różnych ścinkach i kolorowych papierach, zatanawiałam się po co mi to… 20151201_063739Odpowiedź dostałam 1go grudnia, gdy Kemi i Ife radośnie oświadczyli, że i Oni w tym roku zrobili kalendarz adwentowy – dla mnie i dla Lanre. Czy może być piękniejsza nagroda, niż zaszczepienie Dzieciom zapału i radości obdarowywania najbliższych rzeczami własnej roboty?
I potem, za każdym razem, gdy Kemi i Ife z zapałem zabierali się za kartki świąteczne czy szopkę, czułam, że warto… bo jest radość, czas spędzony razem, i to niesamowite uczucie, gdy można sobie powiedzieć – ha! Zrobiliśmy to razem i całkiem nieźle nam wyszło 😉

Polecam takie prace – dla i z Dziećmi 😀

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

