po co i dlaczego

lisa genovaCzytam? Bo lubię. Bo wciąga. Bo rozchmurza, gdy pada deszcz. Bo …. tak, mogłabym tak pisać w nieskończoność. Generalnie – każda książka to taka rzeczywistość równoległa. Niektóre po prostu porywają mnie przygodą, inne rozśmieszają, a jeszcze inne pozwalają nie myśleć o kolejce, w której stoję 😉 Dużo książek prowokuje mnie do „alternatywnego” spojrzenia na rzeczywistość – odkrywają przede mną rzeczy, o których nie miałam pojęcia albo stawiają mi pytania, na które wcześniej nawet nie wpadłam 🙂
Książki wędrują ze mną wszędzie. Do pracy, na wakacje, do lekarza… w ten weekend sprawdzałam prace maturalne i też miałam ze sobą książkę. Na wszelki wypadek (i się przydała, bo dziś rozliczanie prac się przedłużyło i musiałam po prostu poczekać).

Generalnie – polecam! Także konkretne książki… 29. „Uratuj mnie” Guillaume Musso – kolejna książka Musso pełna niesamowitości, odrealniona, a jednak realna. Ten facet niesamowicie pracuje nad uczuciami czytelniczek (tak, stanowczo to babskie książki!) i tworzy atmosferę napięcia i oczekiwania. 5,5.
30. „Klub Tensko” Elisabeth Noble. Książka momentami (tudzież wątkami) nieco przewidywalna, ale generalnie – polecam. O kobietach i  ich przyjaźni wykraczającej poza wspólne studia, o ich przeżyciach i o tym, jak warto się wspierać i być blisko. 5.
Tej samej autorki 31. „Alfabetyczne weekendy” wciągnęły mnie ciut mniej, ale równie pozytywnie. Przyjaźń i miłość… serce i rozum, no i randki 🙂 4,5.
Po raz kolejny sięgnęłam po książki Lisy Genovy – 32. „Lewa strona życia” to historia kobiety, dla której po wypadku już nic nie jest takie samo. Oczywistości przechodzą na stronę wyzwań, a samodzielność zostaje wyparta przez zależność od Matki, do której bohaterka ma mało serdeczny stosunek… książka opisuje niełatwe emocje, ale warta każdej minuty spędzonej nad nią! 5,5 Jeszcze bardziej zachwyciła mnie książka 33. „Kochając syna” Genovy – znów książka o kobietach, dwóch, tuż obok siebie, przeżywających każda swoją tragedie życiową. Książka o walce i.. o autyźmie, a przede wszystkim o kobiecym sercu. Polecam! 6!
Zupełnie inną książką jest 34. „Dowód. Prawdziwa historia neurochirurga, który przekroczył granicę śmierci i odkrył niebo.” Ebena Alexandra Ta książka jest bardzo ciekawa, bo nie wbija się ani w nurt chrześcijański, ani w nurt naukowy. Ale bije z niej autentyczność przeżyć – czytając jesteśmy pewni, że Autor przeżył co niezwykłego, i Jego misją jest przekazanie tego dalej. I choć ciekawa to lektura, to czegoś w niej brakuje… jakby takiej płynności… miałam wrażenie, że Autor strasznie się skupia się na tym jak pisze – żeby nikogo nie urazić, nie zniechęcić… cóż, z tego mi wyszła 4.
Kolejna książka to niespodzianka, czyli… zaczynają mi się podobać wątki kryminalne 😀
35. „Fabrykantka aniołków” Camilli Lackberg to książka pożyczona mi przez moją Uczennicę, i przez Nią gorąco polecona. No i – warto było. Choć – jak to często z literaturą skandynawską bywa – atmosfera książki dość ponura, to jednak wciągnęła mnie nieźle. Pisana dwuwątkowo, by dojść do wspólnego punktu kulminacyjnego. Jest tragedia, jest zbrodnia, jest miłość… 5,5.
Moja ostatnia lektura skończona na świeżo – dzisiaj, to 36. „Szept cyprysów” Yvette Manessis Corporon. Książka praktycznie rozgrywa się na greckiej wyspie (choć Nowy Jork tez tam trochę jest) i jest przesiąknięta wyjątkową grecką kulturą – mitami i… smakami 🙂 To taka trochę przypominajka, żeby w życiu zwolnić, daje człowiekowi chwilę na zastanowienie się nad swoimi wyborami. Czyta się mega przyjemnie, bo opowiedziana historia miłości, życia i doświadczeń dotyka chyba każdgo. 5,5.

Trzydziesta siódma książka już rozpoczęta… a jak Wam idzie czytanie w tym roku? Polecajcie!!!!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

