uśmiech nauczycielski

Koniec roku szkolnego to wyjątkowy czas dla nauczyciela, i wcale nie dlatego, że zaczynają się wakacje (bo moje wakacje zaczną się dopiero za jakiś czas), ale… bo to czas uśmiechu Ucznia. Dzisiaj żegnałam się z moją Klasą na dwa miesiące i wiem, że będzie mi Ich brakowało. Widziałam Ich radość, a przy okazji usłyszałam tyle miłych słów. Co więcej, zasłużyłam sobie na kilka przytulasów – i te wzruszyły mnie najbardziej:) mój uśmiech nauczycielski rozkwitł i nie chce zejść z twarzy (śmieje się jak głupi do sera – to określenie powinno Wam przybliżyć mój wygląd wystarczająco obrazowo). Nie ma lepszej nagrody niż uśmiech Ucznia, który mówi „dziękuję”.

Uczestniczyłam też dzisiaj w zakończeniu roku szkolnego moich Dzieci i mogłam podziękować Ich Nauczycielom za pracę, trud całego roku, za serce i zrozumienie. Nie ma słów, które mogą opisać jak bardzo wdzięczna jestem za Ich starania i wymagania – wszystko dzięki czemu Kemi i Ife z wyróżnieniem skończyli swoje klasy. Takich Wychowawców jak Pani Agnieszka i Pani Paulina życzę każdemu dziecku i rodzicowi 🙂 I widziałam Ich uśmiech, gdy słyszały „dziękuję”.

Wiem, że mój zawód jest przeróżnie postrzegany, ale wiem też, czym jest dla mnie. Dzięki temu mogę dostrzec chyba ciut więcej niż przeciętny rodzic patrzący na pracę nauczyciela. Dziś jest ten wyjątkowy dzień – dzień uśmiechu nauczycielskiego, kiedy ktoś mówi nam „well done”.

I zaraz czuję energię na następny rok 😀

P.S. 42. „Papla” Meg Cabot – książka, którą wypożyczyłam ze wzgledu na to, że Kemcia zaczytuję się to Autorką. Poczułam się nieco starawa, hehe, ale książkę wciągnęła. O miłości, o przyjaźni, o życiu. O tym, że czasem to co my myślimy o kimś, może być daaaaalekie odprawdy 🙂 4,5.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

