jestem rasistką

Ach, jak człowiek (znaczy się ja) poczyta sobie różne posty na FB, to różnych rzeczy się dowiaduje. Rewelacja dzisiejszego dnia: jestem rasistką. Dowody? Cóż, jestem Polką, a wszyscy Polacy to rasiści. Nie będę cytować całej dyskusji, żeby nikomu się przykro nie zrobiło. Niemniej, ku pocieszeniu wszystich Zielonogórzan, otwarcie i oficjalnie Ziemię Lubuską obroniłam – jesteśmy innym sortem Polaków, tych nie-rasistów. Zgłosiła się też Marta broniąca Ślązaków. Jest szansa dla całej Polski 😉

Ale gdy już się pocieszyłam, że rasistką może jednak nie jestem… przypomniało mi się, że Siostra też mi kiedyś rasizm zarzuciła… bo jak idę ulicą (pełną białych Zielonogórzan) i trafi mi się Zielonogórzanin (-choć-niekoniecznie) o dużo ciemniejszym kolorze skóry to zaraz Go (dużo częściej niż Ją, bo Facetów więcej jakoś) zaczepiam. Pytam skąd, a co tu robi… moja wnikliwa Siostra (wiele lat temu) wytknęła mi, że jakoś białych obywateli ZG tak nie zaczepiam… a! Tutaj, cóż, nic nie mam na swoje usprawiedliwienie, choć z biegiem lat zaczepialstwo mi nieco zelżało… do dziś… bo dziś tłumacząc ustnie dla Pani z Nowej Gwinei zaczepialstwo wróciło ze zdwojoną mocą… więc jestem rasistką…

Upiłam łyka wina (dzięki Aga, prezent czterdziestkowy super!) i zaraz mi się rozjaśniło. Ok, jestem rasistką, ale przynajmniej oczytaną 😉 I tu zdradzę Wam sekret – choć w szkoła jeszcze tęstni życiem (rekrutacyjnym), lekcji już nie ma, więc i ja mam więcej czasu, zwłaszcza że wszelkie raporty i rozliczenia już zdane i… mam czas na czytanie! (Plus tonę innych rzeczy, które wprost czekały na moje wakacje). 43. „Amerykańskie dzoewczyny poszukują szczęścia” Lauren Weisberger i inne. Zazwyczaj nie sięgam po opowiadania, ale ta książka mnie przyciągnęła i nie żałuję. Opowiadania przeróżne, wciągneły mnie swoją różnorodnością. Moje ulubione to „Nie gaś światła” Claire Lazebnik – takie z niespodzianką męsko-damską 🙂 5.0 44. „Wystarczy, że jesteś” Gutowskiej-Adamczyk to zupełnie inna książka, bo dla czytelnika nieco młodszego niż ja, albo raczej czytelniczki. Za jakiś czas polecę Córze, a póki co wcisnęłam się w świat nastolatki stwierdzając, że pewne rzeczy nigdy się nie zmieniają. Polecam mamom córek na zakręcie nastoletności – 4.5 Kolejne dwie lektury to … przyznaję bez bicia… na pewno nie lektura ambitna, ale za to stanowczo rozrywkowa! 45. „Niebo Montany” i 46. „Błękitny dym” Nory Roberts. Na swoją obronę powiem, że choć romans dość oczywisty w obydwu, to wątek kryminalny nie aż tak (choć wiadomo, że musi skończyć się dobrze!). Czytadła idealne na zmęczony umysł – 4.5.

Niestety, same białe autorki…. znowu wychodzi, że jestem rasistką, ale tym razem w kierunku białym. A niech to! 😉

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „jestem rasistką

  1. okolo250slow pisze:

    Tak mi się wydaje, że świat w próbie osiągnięcia ideału poprawności politycznej trochę zwariował. Rasizm to stawianie jednej rasy ponad drugą czyli założenie, że któraś rasa jest najlepsza. W całym tym zwariowaniu ludzie myślą, że dostrzeganie różnic jest już rasizmem. Nie dajmy się zwariować – różnimy się wyraźnie już nawet od Hiszpanów czy Włochów zarówno zewnętrznie jak i kulturowo – tego jakoś nie boimy się przyznać, bo to ta sama rasa tylko inny kraj, ale kiedy trzeba zauważyć różnicę pomiędzy ludźmi innej rasy to nagle odbiera nam mowę. Czemu? Taki filmik mi się przypomniał o różnych „awkward moments”:
    „The moment when you try to describe a black person, but you don’t want to sound racist:
    – he’s tall… dark hair… hm… brown eyes…
    – you mean the black guy?
    – oooh… yy I would neve… yyy ”
    Może ja też jestem rasistą? ;O

Skomentuj

