Bohater

Jan_KarskiJak było z Waszymi lekcjami histori? U mnie niezbyt interesująco… taka typowa propaganda lat osiemdziesiątych… O Generale Okulickiem usłyszałam, jak zmienili nazwę mojej ulicy… o Smoleńku dowiedziałam się będąc dorosłą osobą… no, jakoś mi z historią niezbyt po drodze… a teraz Kemi i Ife są w Royal Rangers (skauci) i uczą się wielu ciekawych rzeczy, a ja z Nimi… i tak odkryłam nową cząstkę histori…

Poznajcie JANA KARSKIEGO. Urodził się w 1914r., a zmarł w 2000r. Rok 2014 jest Jego rokiem. Dlaczego? Bo to wyjątkowy człowiek. W czasie II Wojny Światowej był emisariuszem Podziemnego Państwa Polskiego. Dwa razy przedostał się do warszawskiego getta, by zobaczyć, zapamiętać i zdobyć materiały o eksterminacji Żydów przez Niemców. Te informacje, osobiście i w wielostronicowym raporcie przekazał czołowym amerykańskim i brytyjskim politykom, dziennikarzom i artystom. Większość z Jego doniesień została… cóż, zignorowana, i dlatego Jan Karski miał poczucie klęski, choć przez osoby z zewnątrz jest postrzegany jako bohater – człowiek, który nie był obojętny i walczył. Zaciekawieni? Zapraszam tutaj –> http://karski.muzhp.pl/

W polskiej histori jest wielu wyjątkowych ludzi – dzisiaj też możemy się od nich uczyć – zaangażowania, poświęcenia, moralnego kręgosłupa… czy to wszystko teraz może się przydać? W naszych zmieniających się czasach, wartościach tracących na wartości… tak, zdecydowanie! W epoce, gdy dzieli się ludzi na postępowych i zacofanych czasem trudno być wiernym własnym przekonaniom. Dlatego – bierzmy przykład i walczmy. Może nie na tak wielką skalę, ale… czasem największe batalie wygrywa się zaczynając od „własnego podwórka” 😀

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz